Druk op ENTER om te zoeken of ESC om te sluiten

Informatie over De Campus voor ouder(s)/verzorger(s)

Op de Campus:

• Is er keuzevrijheid binnen strakke kaders. Leerlingen leren om te gaan met deze keuzemogelijkheden, door kritisch te leren denken. Fouten maken mag op De Campus.
  • Werken leerlingen van alle niveaus met elkaar samen. Hierdoor kan elke leerling op het hoogst haalbare en best passende niveau aan het werk gaan.
  • Gaan we een hele schooldag naar de locatie Oude Bossche Baan, om daar praktijkervaringen op te doen. Denk hierbij aan foodlab, sportlab, technolab, onstagelab en ecolab.
  • Werken alle vakken samen aan een thema (unit). Hierdoor kan er meer ingespeeld worden op de belevingswereld van de leerling.
  • Worden er geen cijfers gegeven. Er wordt formatief gehandeld en getoetst op het proces. Door middel van rubrics, praktische opdrachten, tussentijdse toetsen, assessments en werkstukken wordt met de leerling besproken op welk niveau (basis, ontwikkelend, beheersend) deze bezig is. Op deze manier kan tijdens het proces al bekeken worden hoe een leerling presteert en of deze extra uitdaging of hulp nodig heeft. Uiteindelijk wordt bepaald welk niveau het beste bij de leerling past en op welk niveau deze doorstroomt naar de bovenbouw.
  • Zijn leerlingen net als bij de afdelingen gewoon leerling van onze school. Ze hebben dus tegelijk pauze met de andere leerlingen, gaan mee op activiteiten zoals het brugklaskamp en ontvangen dezelfde zorg als andere leerlingen, zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het volgen van ‘plusuren’.
  • Wordt gewerkt met IMYC, een curriculum dat aansluit op de kerndoelen geformuleerd door de overheid (SLO). Per vakgebied is het verschillend of er gewerkt wordt met een tekstboek, digitale methode of andere methode. In elke methode is er de mogelijkheid om op verschillende niveaus te werken. Leerlingen worden gevolgd via het leerlingvolgsysteem ‘Schoolpoort’. Opdrachten worden daarin klaargezet en door de leerlingen gemaakt en ingeleverd.
  • Als na een tijd blijkt dat de Campus echt niet past bij de leerling, kan er overgestapt worden naar regulier. Dit natuurlijk altijd in overleg met de leercoach, ouders en leerling.