Druk op ENTER om te zoeken of ESC om te sluiten

Praktijkgericht programma binnen de mavo

Bekijk hier onze film over de NIEUWE mavo oftewel het praktijk gericht programma binnen de mavo.

En ontdek waarom het zo Uniek is dat je hiervoor al op onze school kan kiezen.

Let op, de verplichte introductie van de nieuwe mavo op alle scholen is uitgesteld. Wij blijven wél alvast gebruik maken van het nieuwe systeem!

Praktijk gericht programma binnen de mavo!

De mavo wordt binnen een aantal jaar vernieuwd. Wij zijn al gestart met dit nieuwe programma.
Op onze school is er één theoretische leerweg binnen het vmbo. Alle leerlingen volgen een praktijkgericht programma, dit volgen ze naast de theoretische leerweg. Er zijn drie verschillende praktijkgerichte leerwegen:

• Zorg & Welzijn
  • Produceren, Installeren & Energie
  • Economie & Ondernemen

Wat  doe je binnen de mavo?

• Je leert onderzoeken, ontwerpen en plannen.
  • Je gaat werken met thema’s, zoals duurzaamheid, technologie, gezondheid en globalisering.
  • Je leert hoe je een gesprek met een opdrachtgever voert.
Diploma

Aan het einde van jouw schoolperiode heb je een mavo-diploma. Daarmee kan je doorstromen naar de havo of mbo niveau 4.