Keuzevrijheid, samenwerking en leren op maat
Bij De Campus krijgen leerlingen keuzevrijheid binnen duidelijke kaders. Ze leren kritisch nadenken en ontdekken dat fouten maken mag en hoort bij het leerproces. Leerlingen van alle niveaus werken samen, waardoor iedereen op het best passende en hoogst haalbare niveau aan de slag kan.
Praktijkervaringen doe je op bij onze locatie aan de Oude Bossche Baan, waar je gaat werken met skillslab. Daarnaast werken alle vakken samen aan een overkoepelend thema (unit), waardoor het leren beter aansluit bij jouw belevingswereld.
In plaats van cijfers krijg je formatieve feedback, waarbij je via praktische opdrachten, toetsen en assessments ontdekt op welk niveau je bezig bent en waar je eventueel extra uitdaging of hulp nodig hebt.
Volwaardige leerling en flexibel curriculum
Leerlingen van De Campus zijn net als bij de andere afdelingen volwaardige leerlingen van onze school: ze hebben pauzes tegelijk met anderen, gaan mee op activiteiten zoals het brugklaskamp en krijgen dezelfde zorg en ondersteuning, zoals de mogelijkheid tot ‘plusuren’.
We werken met het IMYC-curriculum, dat aansluit op de landelijke kerndoelen (SLO). Afhankelijk van het vakgebied wordt er gewerkt met tekstboeken, digitale methodes of andere vormen, altijd met mogelijkheden om op verschillende niveaus te werken.
Via het leerlingvolgsysteem ‘Schoolpoort’ worden opdrachten klaargezet en ingeleverd, zodat je voortgang goed gevolgd wordt. Mocht De Campus onverhoopt toch niet helemaal bij je passen, dan is overstappen naar regulier onderwijs altijd mogelijk, in overleg met je leercoach, ouders en jouzelf.
Hoe werkt leren zonder cijfers?
We reflecteren constant, tussentijd en aan het eind. Dat doen we d.m.v. rubriks, gesprekjes, assessments, toetsing (zonder oordeel) en presentaties. Dat noemen we formatief handelen. Als uw kind op De Campus start leggen we het u uitgebreid uit. Zo kun je groeien, leren en ontdekken zonder cijfers.
Onderwijsinspectie
De Campus voldoet aan dezelfde eisen als regulier (onderwijstijd, SLO-kerndoelen, leerlingvolgsysteem, werken naar exameneisen)
Formatief handelen
De Campus werkt met een leerlingvolgsysteem waarbij leerlingen gevolgd worden door formatief handelen. Niet product, maar proces staat centraal.
Wat is IMYC?
Het International Middle Years Curriculum (IMYC) is een onderwijsconcept voor leerlingen van 11 tot en met 15 jaar, dat opgebouwd is rondom de behoeftes van het tienerbrein.
Dat betekent dat leerlingen meer leren, meer plezier hebben en bewuster zijn van hun ontwikkeling. Ons streven is samen optrekken met middelbare scholen om IMYC en leren (beter) te organiseren rondom de onderwijsvisie van de school.
Klik hier om het filmpje met uitleg te bekijken op de website van het International Middle Years Curriculum
Wat betekent werken met een leercirkel?