Druk op ENTER om te zoeken of ESC om te sluiten

Docent geschiedenis en brugklasmentor

Meneer Daan Krahmer

Leerlingen noemen me meneer Krahmer. Toch zorgt dat woordje meneer hier niet voor afstand. Alle docenten zijn juist heel benaderbaar voor leerlingen. Ik luister goed naar mijn leerlingen en we doen veel samen. Tijdens de mentoruren kijken we wat we gaan doen. Het samen bepalen van de leerweg vind ik belangrijk. Op het Stedelijk gaat het erom dat leerlingen kunnen groeien en een geweldige tijd hebben.

Thuis voelen
Ik probeer er voor te zorgen dat er snel een groepsband ontstaat in mijn mentorklas. Samen met mijn mini-mentoren, twee oudere leerlingen, onderneem ik leuke activiteiten, zoals cupcakes maken of spelletjes spelen. Dat is fijn aan onze school: omdat er veel kan, gaan leerlingen ook in mogelijkheden denken. Ik probeer elke leerling in mijn klas te horen. Ik houd rekening met karakters en probeer maatwerk te leveren zodat iedereen zich hier thuis voelt.

Slag bij Nieuwpoort
In mijn lessen geschiedenis sluit ik aan bij de actualiteit en de belevingswereld van mijn leerlingen. Mijn opa kan zo vertellen dat de slag bij Nieuwpoort in het jaar 1600 was. Dat was toen. Bij mij leer je geen jaartallen. Dat past niet bij deze tijd. Ik probeer leerlingen te leren wanneer informatie betrouwbaar is en hoe je vergelijkingen tussen toen en nu kunt maken. Door heden en verleden te vergelijken kun je een goed historisch besef ontwikkelen.

Mijn school
Zelf begon ik hier ooit als leerling en nu werk ik op deze school als docent. De fijne sfeer is hetzelfde gebleven. Dit is mijn school!

SOMToday